piątek, 29 kwietnia 2011

Gaffi

Jak w każdym kostiumie Tusken Raidera i w moim nie mogło zabraknąć podstawowej broni: kija Gaffi. Istnieją co prawda cztery rodzaje tej maczugi (zdjęcie wszystkich prezentuje poniżej), ale jako pierwszy egzemplarz wykonałem ten od góry. Pragnę jednak zaznaczyć, że luźno się na oryginalne opierałem - Gaffi może być różnych długości i proporcji. W bliższej lub dalszej przyszłości postaram się wykonać kolejne. Najbardziej zależy mi na tym drugim od dołu czyli na najpopularniejszym Gaderffi.
A tak prezentuje się etap mojej produkcji (gdzieś wcięło mi jedno zdjęcie piór, ale i tak robię jeszcze ostrza dla Yanga więc je tu dodam w edycji):


Drzewce wykonałem z drzew owocowych - najprawdopodobniej jabłoń lub grusza. Nie wiem do końca, bo ciąłem je zaraz po roztopach.


Trzonek zrobiłem z rurki pcv. Ochraniacz dłoni to dwa sklejone ze sobą i zaszpachlowane osłonki elektryczne lub hydrauliczne. Ostrza to jak zwykle mój żółty plastik (widoczny w dole zdjęcia)
.
I trochę detali po sklejeniu całości i pomalowaniu:



Drewno jest nieokorowane, żeby było widać zdobienia. Ale zgodnie z sugestią Falcona zmieniłem ostrza.
 

A tak wyglądają skończone repliki. Ta bez zdobień jest dla Skrzata:




 

1 komentarz:

  1. Fajne, tylko 2 sprawy
    1) Nie było innego drewna niż takie sękate , w dodatku nie okorowane?
    2)Trochę leżą proporcje części drewnianej i metalowej, ponadto przydałby się dluższy szpic (bądź skrzydełka cofnięte do tyłu)

    OdpowiedzUsuń